Followers

:)

blogwalking

Jumaat, 9 Disember 2011

saya cabar 100 hari. bersemangat ni ...

assalamualaikum :face57:

sebelum tu, min nak bagitau ini bukanya contest apa apapun. saja nak cabar diri sendiri. TAPI. kalau ada siapasiapa nak join cabar pun boleh. untuk sapa ? untuk diri sendiri jugak. tentang apa ?
tentang kesihatan diri sendiri. dah nak masuk alam baru 21 tahun kena lah pikir semua ni. lagipun ni macam azam baru la jugak. hahhh !

ni temanya : 100 hari menurunkan berat badan. nampak macam susah je dan mustahil. tapi. ni betul betul punya. saya nak badan saya dulu. haha. kes naik berat badan ni sebab dah kurang acara sukan. semenjak masuk sekolah sukan dan tak berapa nak aktif dah. haha. orang masuk sekolah sukan kenalah aktif ni tak. eh ! ni bukan SBJ okey. ni sekolah sukan negeri.

dalam 100 hari ni , min cabar diri min JANGAN makan nasi. sebenarnya tak mustahil. sebab. bila di shah alam, memang senang ta makan nasi. sebabnya tak ada mama yg nak tukang bebel sebab ta makan nasi dan abah yang selalu ajak makan dekat luar. HAHA. dan PLUS kurang ajakan dari kamalia. HAHA.

everyday min makan sup dan salad buah je. air kosong, air susu berperisa coklat, jus orange serta perahan air limau suam setiap pagi. kalau nak langgar pantang pun mungkin min tak akan ambik nasi. ambilla selain nasi serta benda yang bergoreng. FAST FOOD? OMMAAIII.. bab kes fast food ni menurut sumber satu biji burger MCd. kurang dri 300 kalori. so boleh la makan. tapi bukan everyday la.

tadi sedang asyik search pasal kalori ni jumpalah satu komen ni. dia cakap.


saya makan roti dan air milo sahaja. berat badan saya dah berkurang dari 80 ke 75kg.

min respect gila dengan anonymous ni. dia tahan gila.


exercise? pegi kelas naik moto. jalan ke kelas dah kira exercise la kan. PLUS . seminggu 2 kali akan cuci mata dengan kamalia. HOYEAH. nak jogg. tapi saya tak dibenarkan oleh mama sebab saya sorang je. HUHU ...

okay! siapa nak joint? sama sama lah kita dietkan. kita kongsikan apa yang patut.




p/s: harap tahan daulat la dengan makanan :face24:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...