Followers

:)

blogwalking

Sabtu, 2 April 2011

perghh !!!




pukul 4.10pagi
2april2011


okay ! saya tahu dah lama saya ta update my belog fullstop.sangat lama oke.sangat buzy

*eleh..buzy la sangat kan* monologue

sebelum ada entry citer pasal kerja kan.memang kerja.betul.mulanya,cadangnya nak kerja utk 1 month la kan dengan bayaran gaji rm450 6/seminggu,perghh !! penat.kerja dekat mana?
sini ni hah...



sebelum ni,sepanjang bulan 12 2010.i mmg ada pegi interview jadi kerani.and mostly ingat.kena dapatkan at least diploma dulu.why ? diorang tak layan kot. dulu zaman mak mak kita boleh la pakai srp.sekarang nak tengok sebelah mata pun tak nak.
lastlast keja dekat tempat lama.

so start kerja 20 feb 2011
kerja pun kedai buku.ingat mudah ke.tiaptiap hari kena tegur.itu biasa.yang tak tahan. seneorita disana la

'min !! nantikan siapkan kerja akak eykk '
'min!! mai jaga depan ni ' yang belakang tu kerja terbengkalai.nanti toke balik marah pulak.

yang hairanya,bukan tak ramai pekerja.tingkat bawah ada 3 pekerja exclude i la kan. atas tu 2 orang pekerja.tak hairan lagi.yang pekerja kat bawah tu dah la buat kerja betul2 depan pintu masuk.tak nak pulak si seneorita ni jerit2.yang ak tengah panjat tangga dia jerit suruh itu ini.
*sigh

ini bukan sebab buli ok.mungkin sikit ada laa.

oke.tadi dah bagitau nak kerja satu bulan.maksudnya sampai akhir bulan 3.lastlast kerja sampai 14 mac je.sebabnya.
mungkin tak logik.tapi kes terasa.

ada 3 org pekerja ni.sambut birthday sma2 means that semua berank dlam bln 3 la kan. mintak boss buat birthday party dekat kedai.dan boss pun setuju.opss!!boss i cina oke.dan pekerja semua melayu hanya seorg je cina.oke teruskan.rancangan itu dirancang jauh dri pgetahuan aku.sebabnya.diorg tak nak mnjemput aku.ingat aku heran !

aku kan kerja 6/week so aku akan bercuti setiap kali rabu.so dengan perangai jahatnya mereka ni semua nak buat time aku cuti.hari rabu.lepas tu bncang dengan boss.boss tanyala
apa pasai tak mau ajak itu amoi ??
soksehsokseh
berbisik
=.='

do i care !! nott !!!

ingat diorang bisik2 ak taktau ke.sebab ap diorang buat macam tu ?? sebab nya aku ni jarang nak ambil pot utk anyam ketupat means mengumpat.bahasa kiasan la tu kan.

lepas tu,boss suruh jugak ajak aku.dengan berat hati meh tanya aku.

min,min..ni aunty suruh bagitau ni.esok(rabu) hampa tak payah cuti.nanti bawak la mai apa2 makanan tau.sebab kami nak smbut birthday.

WTH *dalam hati

tgok la dulu

last2 esoknya ak tak pergi sebab malam tu aku cerita 1 by 1 dekat my daddy.langsung dia sruh berhenti kerja.next and nextday nye aku langsung tak pegi kerja.

gaji ?

oh itu mesti . duitkan. bila dikira balik rm450 bahagi 30 hari dpatla rm15 sehari.lepas tu berangan la dpt gji 2rat lebih kan..

aleh2 aku dpt rm150 je.kerja dari pukul10pg smpai la 9 malam.

lepas tu cakap elok elok dengan abah.

abaaaahhh.....sony min ni dh rosak la.boleeh tak tukar phone baru ?

alaa..tak payah laa...

dalam kedegilan aku tu ak nak jugak phone baru. ajak si yana survey2 phone. dah jumpa apa yg diidam idamkan .



model apa ? minat bold2 tapi mampu beli curve je tu pun 8520



ni google je.nanti baru tunjuk yang sendri punya.

balik rumah kecek lagi.dan telah approve !!
terus naik status dekat fb. haha.

time beli tu bawak abah dgn mama. cik yana kerja.mulanya tak nak beli lagi.nak survey harga. tapi bila didesak oleh mama beli la jugak hari tu. harga ? rm720 after tolak my sony.+screen protector + 4gb=rm790

hambik kaw.

dan sekarang saya adalah pengguna blackberry.




tiba tiba mata dah ngantok.byebye


MIN|akan di update :) 22DCDF98 no pin BB

2 ulasan:

  1. wah bestnya dia.....dapat bb...sal keja 2 mmg la mcm 2..sabar jew la..

    BalasPadam
  2. teruk kan sha..nak buat camne. hehe.pasal bb :))

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...