Followers

:)

blogwalking

Selasa, 21 September 2010

1 syawal


1 SYAWAL..


bangun pagi..
gosok gigi..
mandi sunat aidilfitri..
siap2..
make-up..
makan..
eh..
mana mama ngan abah??
laa..
da keluar g surau..
kena tinggal..
eh2..bukan kes bangun lambat..
sebab ta da sapa na jaga rumah..
humm..
tapa la..
its uke..

makan..
siapkan juadah pagi2..
dalam kul 10 lebih da blik dari surau..

wan!
nak pinjam kereta..
na p beli ais sat..

p la ambik kunci dalam poket seluaq!

oke!

pergh!!!
dengan lafaz Bismillah..
1st time bawak kereta AUTO..
masuk gear D..
eh napa ke dpan..
sepatutnya ke belakang..
selamat tak trun hand break lagi..
kalau ta..
NAUZUBILLAH...


oke2!!
skali lagi..
masuk gear R.. ya berjaya...
tgok cermin..
nmpak anak2 buah aku..
dah la pendek..
pakai baju yang sama ngan wana time tu..
serius ta nampak diaorang..
tapi selamat ta langgar diorang kalau ta..
pikir sendiri la ann...

yeay...
dah reverse da masuk gear D
pusing stereng belah kiri..
dan jalan..
yeay!!!!
terbaik!!!

ABAH!!!
MIN NAK KERETA AUTO BOLE??



raya pertama rumah aku memang ramai..
lepas solat sunat aja..
bermula ngan mak sedara aku dok sebelah rumah..
datang dengan segerombolan anak2 dia...
penuh dari hulu dapur sampai ke hilir..
haha..

ni jenis keluarga HJ MUSTAPA DAN TOK AISYAH..
penat2 siapkan ruang tamu
nak jugak dok kat dapur..
fuh..
penuh dengan 4 keluarga..

dah habis tu..
geng mak njang aku la..
sampai la geng wa aku..
da la aku ngan mak aku je..
belari kesana kesini..
bancuh air..
potong ketupat..
nasi impit..
kuah kacang..
semua kitaorang berdua aje..

dan samapi satu tahap..
aku dah check in bahagian dapur
untuk basuh pinggan..
dari kul 11 sampaila kul 12 lebih..
naik kembang tangan aku...
terbaik kan..

dah tu..
sapa lagi na watkan..
melainkan yasmin hanna ni laa...
Gediksss!!!

dalam kul 12 lebih..
geng sebelah mama plak..
anak2 ngan cucu...
dari sebelum,semasa dan selepas solat jumaat..
dok lepak kat rumah..

kalau ikut tradisi..
after zohor je..
aku ngan mama n abah akan mulakan
perjalanan mengutip duit raya..

tapi last2 kul 4 baru jalan...
jalan..
jalan..
jalan...
balik...
lepas maghrib..
jalan..
jalan..
jalan..
sampai kul 12 malam baru balik...

Almaklumla..
abah aku yang paling bongsu..
dia la kena menziarah abang dan kakak dia dulu..
dekat 6 buah rumah jugak laa...

1st day raya je..
da dpat RM150 ringgit...
yeayy!!!










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...